Škola základ života
Tento týden jsem se dozvěděla skvělou zprávu, totiž to, že mě přijali na Palackého Univerzitu do Olomouce, konkrétně na všechny obory, a to tedy znamená, že od října začínám studovat žurnalistiku. Je to skvělý, celý rok jsem se na tento okamžik těšila. Teď ale pomalu začínám vyšilovat.
Kdykoliv najedu na internetovou stránku univerzity, cítím se ztracená, protože nerozumím polovině všech slov, která se tam nacházejí. Když se horko těžko dostanu někam, kam jsem se plánovala dostat před půl hodinou, už mi to nic moc nedává. Obdivuju všechny vysokoškoláky, že se dokáží vyznat ve všech těch značkách a zkratkách, které stránky přináší.
Například dnes odpoledne jsem si najela na katedru žurnalistiky a omrkla studijní plán jednooborové žurnalistiky. Našla jsem tam spoustu předmětů, které bych ještě chápala. Na spoustu bych se hned zapsala, ale zápis do prvních ročníků probíhá až v půlce července a do té doby nejsem studentem UP, takže nemůžu dělat nic, než se jen dívat.
U těch předmětů ale bylo spoustu jiných informací, kterým jsem vůbec nerozuměla. Tak za prvé, píše se tam o limitu kreditů. Ale myslí se tím limit minimální, nebo maximální? Logicky bych řekla minimální, že je to počet, který musím mít, abych postoupila do dalšího ročníku. Ale když si sečtu všechny povinné i povinně volitelné předměty, tedy jejich ohodnocení, vyjde mi přesně tento kreditní limit, z čehož usuzuji, že se jedná o limit maximální. Kolik ale tedy musím mít kreditů, abych mohla ve studiu pokračovat?
Dále se u každého předmětu vyskytují čísla, nejčastěji 2+1. Ale co to znamená? U jiného oboru k nim byla ještě připsána písmenka p+s, což jsem si doplnila jako přednáška a seminář. Ale kdo ví, co to doopravdy je, každopádně tato možnost se mi jeví nejreálněji (na jinou jsem nepřišla,t akže není co řešit).
Pak tam bylo zakončení a zde už jsem úplně mimo. Zk asi znamená zkouška, ale co je potom samostatné Z a samostatné K? Nic mě nenapadá. Na další kolonky už si nevzpomínám, ale pář jich tam ještě bylo.
Jsem zvědavá, kdo mi s tímto systémem pomůže, protože teď, když se na to podívám, vidím jen mlhu. A nechtěla bych přestat studovat hned v prváku jen proto, že jsem si nedokázala poradit s moderní technologií, přece jen sama o osbě je velký kus toho, čím se v budoucnosti chystám zabývat. Wish me luck.
Poslední věc, která mě dneska vystrašila k smrti, byly výsledky a hodnocení BDP (pravděpodobně bakalářská diplomová práce). Četla jsem hodnocení práce jedné dívčiny, která celkově dostala za čtyři a tudíž její práce nebyla připuštěna k obhajobě. Z toho, co jí profesor vytýkal, jsem vůbec ničemu nerozuměla a čím dál jsem se dostávala, tím to bylo horší. Na konci už jsem pomalu nemohla pohnout myší, jak se mi třepala ruka. Úplně si představuju, že takovouto kritiku budu mít také př své práci.
Jen doufám, že se něco takového nemusí psát a hlavně obhajovat každý rok, ale dělá se to až ve třetím ročníku, tedy v úplném závěru bakalářského strudia. Prosím lidi, neberte mi tuto naději, nechci se s takovým stresem potýkat každý rok, docela mi bude stačit zkouškové období.
E.
baf
(mid, 15. 8. 2011 8:51)